Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mentoraatscan voor teamleiders
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mentoraatscan voor teamleiders
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Contenttypes
Contenttypes
Filters
Kennismaken – Hoe leer je je klasgenoten beter kennen?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken nieuwe kanten van hun klasgenoten door middel van persoonlijke foto’s, goede vragen en gerichte observaties.
Kennismaken – Hoe start je het jaar goed als klas?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun eigen start van het schooljaar en bedenken samen hoe ze als klas kunnen zorgen voor een positief en succesvol jaar.
Identiteit – De versies van jou
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe anderen hen zien en reflecteren op de verschillende versies van zichzelf in uiteenlopende situaties.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke elementen hun identiteit vormen en hoeveel invloed ze daar zelf op hebben.
Liefde – plusopdracht: Toestemming: zo simpel als thee
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over het belang van wederzijdse toestemming en het herkennen van grenzen in intieme situaties.
Liefde – Liefde in alle soorten en maten
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in seksuele diversiteit binnen de LHBTIQA+-gemeenschap en denken na over een inclusieve en veilige schoolomgeving.
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verkennen hun eigen grenzen rondom sexting en leren hoe je op een veilige manier met sexting omgaat.
Liefde – Is het oké voor allebei?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hun eigen grenzen kennen en oefenen met het herkennen en respecteren van grenzen in relaties.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen opvattingen over relaties en ontdekken wat zij en hun klasgenoten belangrijk vinden in een goede relatie.
Samen leven – plusopdracht: Geweldloos communiceren
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun gevoelens en behoeftes op een respectvolle, duidelijke manier kunnen uiten met behulp van geweldloze communicatie.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren onderscheid maken tussen praktische en ideologische meningsverschillen en oefenen met het zoeken naar overeenkomsten.
Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat hun persoonlijke waarden zijn en onderzoeken of hun gedrag hiermee overeenkomt.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hun persoonlijke grenzen herkennen, aangeven en respectvol communiceren naar anderen.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke houding zij zelf prettig vinden in gesprekken en hoe hun eigen houding anderen beïnvloedt.
Geluk – Plusopdracht: Mentale gezondheid (angst & depressie)
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren wat angst en depressie zijn en wat je kunt doen als jijzelf of iemand anders hiermee te maken heeft.
Administratieve druk onder leraren loopt op en raakt ook het mentoraat
Artikel
De werkdruk in het onderwijs blijft onverminderd hoog. Eén factor steekt er duidelijk bovenuit: administratie. Uit recent onderzoek van ResearchNed,
Geluk – Hoe gebruik je sociale media om gelukkiger te zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun socialemediagebruik en bedenken hoe zij het positiever kunnen inzetten voor hun eigen geluk.
Geluk – Hoe maak je een ander gelukkig?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij en anderen voor elkaar doen en bedenken een concrete actie om een ander (en zichzelf) gelukkiger te maken.
Geluk – Denk jezelf gelukkig
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe gedachten invloed hebben op hun geluk en leren negatieve gedachten ombuigen naar helpende, constructieve gedachten.
Geluk – Waar word jij gelukkig van?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke geluk en verkennen hoe hun behoeftes volgens Maslow’s piramide daaraan bijdragen.
Identiteit – De versies van jou
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke verschillende versies er van henzelf bestaan en herkennen dat ook bij hun klasgenoten.
Identiteit – Wie ben je online?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen online identiteit en reflecteren op hoe zij zichzelf online presenteren en hoe dat overkomt op anderen.
Identiteit – Denken in hokjes
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat hokjesdenken is en welke gevolgen het heeft voor hoe we naar anderen en onszelf kijken.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke aspecten van hun identiteit ze zelf kunnen beïnvloeden en reflecteren op wie ze willen zijn.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Digibordlessen De week van de Mediawijsheid
[tumult_advanced_search]