Blog 2018-02-05T18:18:15+00:00
1803, 2019

Sociaal-emotionele vaardigheden in het vo: de leerlijn

By | 18 maart 2019|Tags: , , , , , , , , , , , , , |

Wat versta jij onder sociaal-emotionele vaardigheden? Misschien heb je leerlingen in je klas die je sociaal-emotioneel al heel vaardig vindt. Maar wat betekent dat? Kennen zij zichzelf al goed, zitten ze lekker in hun vel

1303, 2019

Uitbreiding lesbrief Het eindtoetsspel

By | 13 maart 2019|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , |

In april staat de eindtoets weer voor de deur. Veel kinderen vinden die spannend. Maar waarom eigenlijk? Veel leraren oefenen de eindtoets van tevoren met de kinderen. En toetsen hebben je leerlingen ook al eerder

1103, 2019

Week van de Hoogbegaafdheid: “Dé hoogbegaafde leerling bestaat niet”

By | 11 maart 2019|Tags: , , , , , , , , , |

Elke leraar kan in de klas te maken krijgen met hoogbegaafde leerlingen. Hoe herken je deze leerlingen? En waar moet je rekening mee houden als je hen lesgeeft? We vroegen het voor deze Week van

503, 2019

Uitbreiding lesbrief Wat doet een compliment met jou?

By | 5 maart 2019|Tags: , , , , , , , , , , , , , , |

Geef jij weleens een complimentje aan iemand? Wat doet dat met diegene? Dat ontdekken leerlingen met het complimentenkwartet uit de lesbrief Wat doet een compliment met jou? Het mag dan op 1 maart Nationale Complimentendag

403, 2019

De docent als mens #7: spelen met de grens tussen werk en privé

By | 4 maart 2019|Tags: , , , , , , , , , |

We worstelen allemaal weleens met de balans tussen werk en privé. Vaak praten we over hoe we dit het beste kunnen scheiden, maar is dat wel altijd nodig? In deze blog beschrijf ik de voordelen

2702, 2019

Digitaal toetsen voor een cijfer #1: zo regel je het

By | 27 februari 2019|Tags: , , , , , , , , , , , , , |

Veel leraren gebruiken tegenwoordig de leukste quiztools om hun lessen spannend en interactief te maken. Maar proefwerken of schriftelijke overhoringen worden vaak nog met pen en papier gemaakt. Waarom zou je de officiële toetsen niet

2502, 2019

Complimenten in de klas

By | 25 februari 2019|Tags: , , , , , , , , , , , |

Hé, jij daar, aan de andere kant van dit scherm! Wat zie je er mooi uit vandaag! Ik ben alvast even aan het oefenen, want vrijdag 1 maart is het Nationale Complimentendag. Een mooie gelegenheid

2002, 2019

Een nieuwe lesmethode: ja of nee?

By | 20 februari 2019|Tags: , , , , , , , , , , , , |

Bij toeval of al zoekend kom je lesmateriaal tegen dat helemaal aansluit bij wat je wilt bereiken met de leerlingen. Misschien is deze methode interessant om aan te schaffen voor je school. Maar hoe bepaal

1802, 2019

Zo haal je het beste uit je LOB-methode

By | 18 februari 2019|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , |

Ik val maar meteen met de deur in huis: dé LOB-methode die de oplossing biedt voor alles bestaat niet. Marinka Kuijpers zei het ook al in een interview dat we met haar hadden: “Je ontwikkelt

1302, 2019

Uitbreiding lesbrief Organiseer een activiteit!

By | 13 februari 2019|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |

We zijn – laten we eerlijk wezen – gauw geneigd van alles zelf te organiseren: een voorleesmiddag hier, een knutselproject daar, en die kijkmiddag kan ook nog wel. Maar wat is er mooier dan je

Privacyinstellingen

Pas je privacyinstellingen aan of bekijk ons privacybeleid. Je kunt ook direct alle cookies accepteren.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen