Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Totaalaanbod
Mentoraatscan
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Download brochure 25/26
Contact
Team
FAQ
Missie & visie
Webshop
Totaalaanbod
Mentoraatscan
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Download brochure 25/26
Contact
Team
FAQ
Missie & visie
Webshop
Thema's
3D FlipBook
3D FlipBook
Filters
Identiteit – De versies van jou
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke verschillende versies er van henzelf bestaan en herkennen dat ook bij hun klasgenoten.
Identiteit – Wie ben je online?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen online identiteit en reflecteren op hoe zij zichzelf online presenteren en hoe dat overkomt op anderen.
Identiteit – Denken in hokjes
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat hokjesdenken is en welke gevolgen het heeft voor hoe we naar anderen en onszelf kijken.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke aspecten van hun identiteit ze zelf kunnen beïnvloeden en reflecteren op wie ze willen zijn.
Liefde – Liefde in alle soorten en maten
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in seksuele diversiteit en leren zonder vooroordelen luisteren naar mensen uit de LHBTIQA+-gemeenschap.
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun eigen grenzen bij sexting en leren hoe je op een veilige en respectvolle manier omgaat met seksueel getinte berichten.
Liefde – Is het oké voor allebei?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun eigen grenzen en oefenen met het geven van advies bij situaties waarin grenzen overschreden (kunnen) worden.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over wat zij belangrijk vinden in een relatie en gaan hierover in gesprek met elkaar via stellingen en discussie.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het herkennen en respecteren van verschillende meningen en leren hoe je op een constructieve manier omgaat met meningsverschillen.
Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun waarden en hoe zij deze zichtbaar maken in hun gedrag.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke grenzen en beschrijven hoe zij willen dat anderen met hen omgaan.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over welke houding zij prettig vinden in gesprekken en reflecteren op hun eigen houding tegenover anderen.
Geluk – Maken sociale media jou gelukkig?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke sociale-mediaberichten hen een positief of negatief gevoel geven en hoe ze met negatieve berichten kunnen omgaan.
Geluk – Hoe maak je een ander gelukkig?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe ze zelf bijdragen aan het geluk van anderen en maken samen een challenge om nog aardiger voor elkaar te zijn.
Geluk – Denk jezelf gelukkig
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe hun gedachten invloed hebben op hun gevoel en oefenen met het ombuigen van negatieve gedachten naar positieve.
Geluk – Waar word jij gelukkig van?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat geluk voor hen betekent door een mindmap te maken en hun eigen gelukscijfer te reflecteren.
Presenteren – Scan: Hoe goed presenteer jij al?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen reflecteren met een scan op hun presentatievaardigheden, zoals omgaan met zenuwen, stemgebruik, houding en publiek betrekken.
Presenteren – Stappenplan: Een presentatie maken
Stappenplan
Leerlingen leren in vijf overzichtelijke stappen hoe ze een duidelijke en aantrekkelijke PowerPoint-presentatie opbouwen.
Presenteren – In-de-vakles-opdracht: Leerstof presenteren
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen presenteren een deel van de leerstof aan klasgenoten als voorbereiding op een toets, waarbij ze tegelijk oefenen met presenteren.
Presenteren – Plusopdracht: Maak je presentatie creatief
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen bedenken hoe ze een presentatie extra creatief kunnen maken om het publiek te boeien en het presenteren leuker te maken.
Presenteren – Thuisopdracht: Overtuig je ouders
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een PowerPoint-presentatie om hun ouders ergens van te overtuigen en oefenen zo met presenteren in een realistische situatie.
Presenteren – Hoe maak je een presentatie?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een goede PowerPoint-presentatie maken en gebruiken die hun verhaal versterkt in plaats van afleidt.
Presenteren – Hoe kom je over op je publiek?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met houding, stemgebruik en contact maken tijdens presentaties om hun publiek beter te bereiken.
Presenteren – Hoe ga je om met zenuwen?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren omgaan met zenuwen bij het presenteren en schrijven een peptalk voor zichzelf en een ander.
Meer laden
Online lesmateriaal (Tumult Plus Online)
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Fysieke werkboeken
Overzicht werkboeken
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Tumult in de Brugklas Compact
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Overzicht werkboeken
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Tumult in de Brugklas Compact
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Overig aanbod
Mentortrainingen
Werken met Tumult training
Onze trainers
Mentoraatscan voor teamleiders
Mentortrainingen
Werken met Tumult training
Onze trainers
Mentoraatscan voor teamleiders
Bekijk het volledige Plus Online-aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus Online
Mentortrainingen: inclusief gratis kennismakingspakket
[tumult_advanced_search]