Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online (Plus)
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online (Plus)
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Zelfkennis
Zelfkennis
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Omgaan met informatie – Scans
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen voeren zelfscans uit om hun vaardigheden in het gebruik van informatiebronnen en zoekstrategieën te evalueren.
Schrijven – Scans
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen gebruiken scans om inzicht te krijgen in hun vaardigheden bij het beginnen met schrijven en het opbouwen van een tekst.
Samenwerken – Scans
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen gebruiken een scan om inzicht te krijgen in hun vaardigheden bij taakverdeling en het inzetten van talenten in een groep.
Samenwerken – Stappenplan
Stappenplan
Leerlingen leren in vier stappen hoe ze effectief kunnen samenwerken: taakverdeling maken, positief samenwerken, en reflecteren op het proces.
Samenwerken – Plusopdracht: Met wie werk jij goed samen?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken met wie ze goed kunnen samenwerken en hoe verschillende talenten elkaar kunnen aanvullen.
Samenwerken – Wat is mijn rol in een groepje?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke rol ze in een groep kunnen vervullen en hoe hun talenten bijdragen aan samenwerking.
Studiehouding – Alles wat je moet weten voor een goede studiehouding
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun studiehouding en leren hoe motivatie en concentratie werken om effectiever te studeren.
Studiehouding – Kernopdracht: Wat is jouw studiehouding?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun studiehouding door een week lang hun motivatie, concentratie, mindset en zelfreflectie bij te houden.
Studiehouding – Keuzeopdracht: Leer je drijfveren kennen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun drijfveren en leren hoe deze hen kunnen motiveren bij het behalen van doelen.
Studiehouding – Keuzeopdracht: Zo concentreer je je tijdens elke taak
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met verschillende concentratietechnieken en ontdekken welke bij hen het beste werken.
Studiehouding – Keuzeopdracht: Reflecteer met een gekleurde hoed
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren reflecteren vanuit verschillende perspectieven met behulp van de denkhoeden van De Bono.
Reflecteren – Stappenplan
Stappenplan
Leerlingen leren stap voor stap reflecteren op een situatie om inzicht te krijgen in hun handelen en verbeterpunten te formuleren.
Samen leven – Wat is vriendschap?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over wat vriendschap voor hen betekent en verkennen de waarde van vriendschap in hun klas.
Samen leven – Wat zijn jouw normen en waarden?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat normen en waarden zijn en welke zij zelf belangrijk vinden, individueel én als klas.
Samen leven – Thuisopdracht: Het dilemma-spel
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen bespreken thuis morele dilemma’s met een volwassene om elkaars perspectief beter te begrijpen.
Zelfvertrouwen – Welke gedachtes geven jou zelfvertrouwen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen gedachtes en leren hoe ze negatieve gedachtes kunnen ombuigen naar groeigedachtes.
Zelfvertrouwen – Thuisopdracht: Gebruiksaanwijzing maken
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken samen met een volwassene een persoonlijke gebruiksaanwijzing over hoe zij omgaan met emoties.
Kennismaken – Wie zitten er bij jou in de klas?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren elkaar beter kennen via speelse kennismakingsopdrachten zoals bingo en een uniekenspel.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]