Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Totaalaanbod
Mentoraatscan
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Download brochure 25/26
Contact
Team
FAQ
Missie & visie
Webshop
Totaalaanbod
Mentoraatscan
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Download brochure 25/26
Contact
Team
FAQ
Missie & visie
Webshop
Thema's
3D FlipBook
3D FlipBook
Filters
Samen leven – Hoe leef je je in een ander in?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het verplaatsen in andermans mening en ontdekken wat inlevingsvermogen oplevert in contact met anderen.
Samen leven – Hoe ga je respectvol met elkaar om?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat respect voor hen betekent en oefenen met respectvol gedrag in alledaagse situaties.
Kennismaken – thuisopdracht: Hoe goed kennen je ouders jouw schooljaar?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen testen hoe goed hun ouders of verzorgers voorbereid zijn op het nieuwe schooljaar en reflecteren op communicatie thuis.
Kennismaken – plusopdracht: Klassenuitje bedenken
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen bedenken en presenteren in groepjes een creatief voorstel voor een klassenuitje en stemmen daarna op het leukste idee.
Kennismaken – Hoe leer je je klasgenoten beter kennen?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken nieuwe kanten van hun klasgenoten door middel van persoonlijke foto’s, goede vragen en gerichte observaties.
Kennismaken – Hoe start je het jaar goed als klas?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun eigen start van het schooljaar en bedenken samen hoe ze als klas kunnen zorgen voor een positief en succesvol jaar.
Identiteit – De versies van jou
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe anderen hen zien en reflecteren op de verschillende versies van zichzelf in uiteenlopende situaties.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke elementen hun identiteit vormen en hoeveel invloed ze daar zelf op hebben.
Liefde – plusopdracht: Toestemming: zo simpel als thee
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over het belang van wederzijdse toestemming en het herkennen van grenzen in intieme situaties.
Liefde – Liefde in alle soorten en maten
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in seksuele diversiteit binnen de LHBTIQA+-gemeenschap en denken na over een inclusieve en veilige schoolomgeving.
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verkennen hun eigen grenzen rondom sexting en leren hoe je op een veilige manier met sexting omgaat.
Liefde – Is het oké voor allebei?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hun eigen grenzen kennen en oefenen met het herkennen en respecteren van grenzen in relaties.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen opvattingen over relaties en ontdekken wat zij en hun klasgenoten belangrijk vinden in een goede relatie.
Samen leven – plusopdracht: Geweldloos communiceren
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun gevoelens en behoeftes op een respectvolle, duidelijke manier kunnen uiten met behulp van geweldloze communicatie.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren onderscheid maken tussen praktische en ideologische meningsverschillen en oefenen met het zoeken naar overeenkomsten.
Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat hun persoonlijke waarden zijn en onderzoeken of hun gedrag hiermee overeenkomt.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hun persoonlijke grenzen herkennen, aangeven en respectvol communiceren naar anderen.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke houding zij zelf prettig vinden in gesprekken en hoe hun eigen houding anderen beïnvloedt.
Geluk – Plusopdracht: Mentale gezondheid (angst & depressie)
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren wat angst en depressie zijn en wat je kunt doen als jijzelf of iemand anders hiermee te maken heeft.
Administratieve druk onder leraren loopt op en raakt ook het mentoraat
Artikel
De werkdruk in het onderwijs blijft onverminderd hoog. Eén factor steekt er duidelijk bovenuit: administratie. Uit recent onderzoek van ResearchNed,
Geluk – Hoe gebruik je sociale media om gelukkiger te zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun socialemediagebruik en bedenken hoe zij het positiever kunnen inzetten voor hun eigen geluk.
Geluk – Hoe maak je een ander gelukkig?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij en anderen voor elkaar doen en bedenken een concrete actie om een ander (en zichzelf) gelukkiger te maken.
Geluk – Denk jezelf gelukkig
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe gedachten invloed hebben op hun geluk en leren negatieve gedachten ombuigen naar helpende, constructieve gedachten.
Geluk – Waar word jij gelukkig van?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke geluk en verkennen hoe hun behoeftes volgens Maslow’s piramide daaraan bijdragen.
Meer laden
Online lesmateriaal (Tumult Plus Online)
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Fysieke werkboeken
Overzicht werkboeken
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Tumult in de Brugklas Compact
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Overzicht werkboeken
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Tumult in de Brugklas Compact
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Overig aanbod
Mentortrainingen
Werken met Tumult training
Onze trainers
Mentoraatscan voor teamleiders
Mentortrainingen
Werken met Tumult training
Onze trainers
Mentoraatscan voor teamleiders
Bekijk het volledige Plus Online-aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus Online
Mentortrainingen: inclusief gratis kennismakingspakket
[tumult_advanced_search]