Vijf tools die je nog niet kende

Gepubliceerd op: 24 december 2012
Door: Britte Koppel

Twitter ken je waarschijnlijk wel, met YouTube heb je al kennisgemaakt en niemand hoeft jou uit te leggen wat je met Skype moet doen. Deze vijf online tools zijn minstens zo handig, en kende je waarschijnlijk nog niet!

Wallwisher
Wallwisher is eigenlijk niet meer dan een leeg doek. Een doek dat je kunt vullen met alles wat je maar wilt. Je kunt er mee plannen, discussieren, brainstormen, feedback verzamelen, lesgeven en nog heel veel meer. Wallwisher werkt op een simpele manier, dus je kunt direct aan de slag!

TubeChop
Best leuk al die filmpjes op YouTube, maar wat nou als je maar een klein stukje uit een filmpje wilt gebruiken? Of er zit een stukje in het filmje dat echt niet geschikt is voor in de klas? Dan knip je dat filmpje heel gemakkelijk in stukjes met TubeChop. Vervolgens kun je het aangepaste filmpje weer op YouTube zetten of delen via Facebook, Twitter of e-mail.

Learnist
Learnist is een platform waar mensen hun kennis delen en nieuwe dingen leren. Je vindt er mensen uit heel veel verschillende branches. Ook mensen uit het onderwijs zijn veel te vinden op Learnist. Neem eens een kijkje. Een mooie plek om te beginnen is deze verzameling van de beste Learnist borden voor docenten.

Kippt
Bewaar, organiseer en deel al je links op een handige (en visueel aantrekkelijke) manier met Kippt. Deze gratis online tool werkt met projecten. Je kunt links naar interessante websites delen in een bepaald project. Zo kun je verschillende klassen toegang geven tot verschillende projecten en leerlingen op een simpele manier met elkaar laten samenwerken.

Wunderlist
Er zijn ontzettend veel ‘to-do-lijstjes tools’. Wunderlist is er daar één van. Maar niet zo maar een. Je kunt er natuurlijk je eigen to-do’s mee organiseren, maar je kunt ook je leerlingen helpen om beter te leren plannen met deze tool.

Welke tool vind jij een meerwaarde voor jouw lessen?

Misschien vind je dit ook interessant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Search