Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Loopbaanoriëntatie
Loopbaanoriëntatie
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
LOB-taken – Overzichtsschema
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken kennis met verschillende LOB-taken waarin ze hun kwaliteiten en interesses onderzoeken, informatie verzamelen via hun netwerk en praktijkervaring, en reflecteren op hun profielkeuze.
Inleiding – Hoe kies je wat je na het vmbo gaat doen?
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hoe ver ze zijn in hun keuzeproces voor een vervolgopleiding en maken plannen om openstaande loopbaanvragen te beantwoorden.
Inleiding – Waar sta je nu?
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun huidige gevoel en positie in het keuzeproces door middel van foto’s, filmpjes en reflectie met klasgenoten.
Inleiding – Thuisopdracht: activiteiten voor studiekeuze
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders/opvoeders welke activiteiten zij samen kunnen ondernemen om een goede keuze te maken voor een vervolgopleiding.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten en valkuilen en onderzoeken hoe die aansluiten bij verschillende mbo-domeinen.
Wat wil ik? – Hoe ziet jouw droomtoekomst eruit?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen denken na over wat zij belangrijk vinden en verkennen hoe hun droomtoekomst eruit kan zien.
Wat voor werk past bij mij? – Wat wil je later worden?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen verkennen welke beroepen en beroepskenmerken bij hen passen via een spel, opdrachten en een filmpje.
Wie kan mij helpen? – Wie helpt je op weg?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wie in hun netwerk zit en hoe ze dit netwerk kunnen gebruiken om verder te komen.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]