Loopbaanoriëntatie

Loopbaanoriëntatie

LOB-taken – Overzichtsschema

Werkboekles

Leerlingen maken kennis met verschillende LOB-taken waarin ze hun kwaliteiten en interesses onderzoeken, informatie verzamelen via hun netwerk en praktijkervaring, en reflecteren op hun profielkeuze.

Inleiding – Hoe kies je wat je na het vmbo gaat doen?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken hoe ver ze zijn in hun keuzeproces voor een vervolgopleiding en maken plannen om openstaande loopbaanvragen te beantwoorden.

Inleiding – Waar sta je nu?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken hun huidige gevoel en positie in het keuzeproces door middel van foto’s, filmpjes en reflectie met klasgenoten.

Inleiding – Thuisopdracht: activiteiten voor studiekeuze

Werkboekles

Leerlingen bespreken met hun ouders/opvoeders welke activiteiten zij samen kunnen ondernemen om een goede keuze te maken voor een vervolgopleiding.

Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten en valkuilen en onderzoeken hoe die aansluiten bij verschillende mbo-domeinen.

Wat wil ik? – Hoe ziet jouw droomtoekomst eruit?

Werkboekles

Leerlingen denken na over wat zij belangrijk vinden en verkennen hoe hun droomtoekomst eruit kan zien.

Wat voor werk past bij mij? – Wat wil je later worden?

Werkboekles

Leerlingen verkennen welke beroepen en beroepskenmerken bij hen passen via een spel, opdrachten en een filmpje.

Wie kan mij helpen? – Wie helpt je op weg?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken wie in hun netwerk zit en hoe ze dit netwerk kunnen gebruiken om verder te komen.
[tumult_advanced_search]